Αναζητήστε με λέξεις-κλειδιά το blog



Δευτέρα, 30 Απριλίου 2012

παιχνιδια για να μαθουν οι νεοι και να θυμηθουν οι παλιοι

Παιχνίδια της παρέας
Αυτό το παιχνίδι με αποτελεσματικό τρόπο γυμνάζει τη μνήμη. Οι συμμετέχοντες στο παιχνίδι 3-6 άτομα λένε λέξεις ή οποιεσδήποτε, ή με κάποιο συγκεκριμένο θέμα. Ο κάθε επόμενος πρέπει να επαναλαμβάνει τις λέξεις που είπαν οι προηγούμενοι, π.χ. ο πρώτος: "τρένο", ο δεύτερος: "τρένο, βράχος", ο τρίτος: "τρένο, βράχος, Αφροδίτη"… Εκείνος που χάνει τη σειρά των λέξεων, έχει την δυνατότητα για δεύτερη απόπειρα και αν δεν τα καταφέρει εγκαταλείπει το παιχνίδι. Ο τελευταίως που έμεινε είναι ο νικητής. 

Το καλύτερο παιχνίδι
Ανακοινώνετε, ότι τώρα θα παίξετε ένα πολύ ωραίο παιχνίδι. Μετά προσθέτετε, ότι όσο περισσότεροι θα παίξουν, τόσο περισσότερο γέλιο θα προκαλεί το παιχνίδι. Όλοι κάθονται ανακούρκουδα δημιουργώντας κύκλο. Ύστερα ζητάτε όλοι να επαναλαμβάνουν μια φράση: "Εγώ ο (όνομα), δεν γνωρίζω, πως παίζουν αυτό το παιχνίδι". Όταν οι "παίκτες" λένε αυτά τα λόγια εσείς σηκώνεστε, με απορία κοιτάτε όλους και λέτε: "Τότε τι κάθεστε;"
Ο πιο επιδέξιος
Τοποθετήστε πάνω στο δάπεδο μέσα σε ένα κύκλο διάφορα αντικείμενα. Οι 5-10 παίκτες κινούνται έξω από τον κύκλο (καλό θα είναι αν παίζει κάποια κατάλληλη μουσική). Ο επικεφαλής του παιχνιδιού κάποια στιγμή σφυρίζει και όλη πρέπει ν' αρπάξουν ένα αντικείμενο. Εκείνος που δεν πρόλαβε να πάρει κάποιο αντικείμενο βγαίνει από το παιχνίδι. Το ποσοστό των αντικείμενων μειώνετε σταδιακά από ένα-ένα.
Δάγκωσε το μήλο
Κρεμάμε ένα μήλο στο ύψος του κεφαλιού. Οι συμμετέχοντες, ένας-ένας πλησιάζουν το μήλο και προσπαθούν να το δαγκώσουν, κρατώντας τα χέρια πίσω από την πλάτη. 
Μια πατάτα σε κουτάλι
Πρέπει οι συμμετέχοντες να τρέξουν κάποια συγκεκριμένη απόσταση κρατώντας κουτάλι με μεγάλη πατάτα. Τρέχουν κατά σειρά με σκοπό να δείξουν καλύτερο χρόνο. Εάν η πατάτα έπεσε, σταματάνε, βάζουν την πατάτα στην θέση της και συνεχίζουν το τρέξιμο.
Καγκουρό
Πρέπει οι συμμετέχοντες να τρέξουν, δηλαδή να πηδάνε κάποια συγκεκριμένη απόσταση κρατώντας μεταξύ τον μπουτιών ή γονάτων τους μια μπάλα του τένις. Εάν η μπάλα πέφτει ο "δρομέας" το μαζεύει, ξανά σφίγγει μεταξύ των γονάτων και συνεχίζει. Κερδίζει εκείνος που έδειξε καλύτερο χρόνο.
Το τσουνί
Ο παίκτης κάνει 8 -10 βήματα από την καρέκλα με ένα τσουνί. Εκεί του δένουν τα μάτια, κάνει ένα κύκλο γύρω του και πρέπει να κάνει το ίδιο ποσοστό βημάτων προς την καρέκλα με τσουνί, να σηκώνει το χέρι του και να το κατεβάζει πάνω στο τσουνί. Εκείνος που το καταφέρει με πρώτη προσπάθεια, παίρνει ένα δώρο.
Αλυσίδα
Μέσα σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα ο καθένας από τους 3-8 παίκτες πρέπει να κάνει από τις συνδετήρες όσο μακρύτερη αλυσίδα μπορεί. Ο νικητής παίρνει βραβείο.
Πρωινό με αυγά
Μέσα σε πιάτο βρίσκονται 3-8 αυγά και το ένα είναι άβραστο. Πρέπει ο καθένας, κατά σειρά να πάρει ένα αυγό και να το σπάσει στο μέτωπό του. Το βραβείο παίρνει εκείνος που σπάει το άβραστο αυγό. (Στην πραγματικότητα όλα τ' αυγά είναι βρασμένα και το βραβείο παίρνει ο τελευταίος αφού δεν φοβήθηκε να τον περιγελούν οι παρευρισκόμενοι και έσπασε το αυγό στο μέτωπό του).
Φαντασία
Δημιουργούνται ομάδες των πέντε ατόμων. Σε κάθε ομάδα δίνονται οι εξής προτάσεις:
Ποιος ήταν;
Πού βρισκόταν;
Τι έκανε;
Γιατί το έκανε;
Τι είπε ο κόσμος;
Τι έγινε στο τέλος;
Ο πρώτος της ομάδας απαντά γραπτώς στην πρώτη ερώτηση και διπλώνει το χαρτί για να μην μπορεί κανείς να διαβάσει την απάντηση. Ο δεύτερος απαντά στη δεύτερη ερώτηση και διπλώνει και αυτός το χαρτί κ.ο.κ. Όταν εξαντλούνται οι ερωτήσεις, διαβάζονται οι απαντήσεις κάθε ομάδας, σαν αφήγημα.
Κερδίζει η ομάδα που έχει δημιουργήσει το πλέον πρωτότυπο αφήγημα.
 Οι αεροπόροι
Κάθε ομάδα αποτελείται από τρεις μαθητές. Οι δύο είναι μηχανικοί κι ο άλλος αεροπόρος. Κάθε ομάδα παίρνει ένα κομμάτι σπάγκο χωρίς κόμπους, γύρω στα 17 μέτρα, στο οποίο περνάμε ένα μικρό χάρτινο χωνάκι. Οι μηχανικοί κρατούν τις άκρες του σπάγκου, ενώ ο αεροπόρος, μόλις δοθεί η εκκίνηση, φυσάει το χωνάκι κατά μήκος του σπάγκου. Οι μηχανικοί πρέπει να κρατούν το σπάγκο ίσιο και τεντωμένο. Κερδίζει η ομάδα που θα καταφέρει πρώτη να περάσει το χωνάκι από τη μια άκρη στην άλλη.
Μαντεύοντας τις διαστάσεις
Κάθε μαθητής προσπαθεί να μαντέψει την απόσταση μεταξύ διαφόρων σημείων στον πίνακα, το ύψος της πόρτας, το πλάτος και το ύψος ενός θρανίου, το ύψος της σχολικής αίθουσας, το πάχος ενός βιβλίου κλπ. Κάθε μέγεθος που μαντεύουν οι μαθητές το γράφουν σ' ένα κομμάτι χαρτί. Κερδίζει ο μαθητής που έχει μαντέψει τα περισσότερα σωστά.
Ορισμοί
Η καθηγήτρια επιλέγει μια λέξη από το λεξικό και τη γράφει στον πίνακα. Κάθε μαθητής γράφει τον ορισμό της λέξης πάνω σ' ένα κομμάτι χαρτί. Στη συνέχεια, η καθηγήτρια συγκρίνει τους ορισμούς μ' εκείνον που δίνει το λεξικό. Ο μαθητής που θα δώσει τον πλησιέστερο ορισμό σ' αυτόν του λεξικού κερδίζει κι επιλέγει την επόμενη λέξη.
Η πινακοθήκη
Παρουσιάζουμε στην τάξη μερικά διάσημα έργα μεγάλων καλλιτεχνών. Ο μαθητής που θα μαντέψει το μεγαλύτερο αριθμό καλλιτεχνών και έργων κερδίζει.
Ζωγραφίζοντας ζώα
Η καθηγήτρια ψιθυρίζει στο αυτί του κάθε μαθητή το όνομα ενός ζώου, διαφορετικό στον καθένα, κι εκείνος προσπαθεί να το ζωγραφίσει. Όταν ολοκληρωθούν όλες οι ζωγραφιές, τις κρεμάμε στην τάξη. Όλοι προσπαθούν να μαντέψουν όσο το δυνατό περισσότερα ζώα απ' αυτά που αναπαριστούν οι ζωγραφιές. Κερδίζει ο μαθητής του οποίου η ζωγραφιά θα εξασφαλίσει τον μεγαλύτερο αριθμό σωστών απαντήσεων.
Οι είκοσι ερωτήσεις
Πρόκειται για ένα ήσυχο, διασκεδαστικό και εκπαιδευτικό παιχνίδι. Ένα μέλος της οικογένειας σκέφτεται ένα οποιοδήποτε αντικείμενο ή πρόσωπο (που δε βρίσκεται απαραίτητα μέσα στο δωμάτιο), ενώ οι υπόλοιποι προσπαθούν να μαντέψουν ποιο είναι αυτό. Προκειμένου να το βρουν, επιτρέπεται να κάνουν μόνο μέχρι είκοσι ερωτήσεις. Αυτός που θα βάλει το αντικείμενο στο μυαλό του απαντάει στις ερωτήσεις μόνο με ναι ή με όχι. Είναι σχεδόν απίθανο να μη μαντέψουν οι υπόλοιποι το αντικείμενο, όσο δύσκολο κι αν είναι αυτό, μέσα από τις είκοσι ερωτήσεις που έχουν στη διάθεση τους. Για παράδειγμα, ο παίχτης επιλέγει τη βασίλισσα της Αγγλίας. Πρώτη ερώτηση: Ανήκει στο ζωικό βασίλειο; Απάντηση: Ναι.
Δεύτερη ερώτηση: Ζει κλεισμένο σε κλουβί; Απάντηση: Όχι.
Τρίτη ερώτηση: Είναι άνθρωπος; Απάντηση: Ναι.
Τέταρτη ερώτηση: Είναι ιστορικό πρόσωπο; Απάντηση: Ναι.
Πέμπτη ερώτηση: Είναι "Ελληνας; Απάντηση: Όχι.
Κι έτσι συνεχίζονται οι ερωταπαντήσεις. Οποιοσδήποτε μπορεί να κάνει ερώτηση, οποιαδήποτε στιγμή• δεν υπάρχει συγκεκριμένη σειρά για τους παίχτες. Ο παίχτης που έχει βάλει το πρόσωπο στο μυαλό του μετράει πόσες ερωτήσεις έχουν γίνει. Αν κάποιος μαντέψει σωστά μέσα σε είκοσι ερωτήσεις, είναι ο επόμενος που θα βάλει στο μυαλό του κάποιο πρόσωπο ή αντικείμενο.
Σπίτι σου, σπίτι μου
Δένουμε ένα κομμάτι σπάγκο, μήκος περίπου Ι μέτρο, στην άκρη μια λεπτής βέργας, με το ίδιο περίπου μήκος. Στην άλλη άκρη του σπάγκου κάνουμε μια συρτοθηλειά, δηλαδή έναν κόμπο με θηλειά που μετακινείται κατά μήκος του σπάγκου, ανάλογα με τη φορά προς την οποία τραβάμε. Αφήνουμε τη θηλειά αυτή, που πρέπει να έχει διάμετρο 5 εκατοστά, ν' ακουμπήσει πάνω στο τραπέζι. Όλοι οι παίχτες, εκτός από έναν που κρατάει τη βέργα, ακουμπούν το δείκτη τους πάνω στο τραπέζι, μέσα στη ΘΗΛΕΙΑ. Ο παίχτης που κρατάει τη βέργα, σαν καλάμι ψαρέματος, φωνάζει: Σπίτι σου, ή, σπίτι μου. Αν πει σπίτι σου, δεν κάνει καμία κίνηση, ενώ, αν πει σπίτι μου, τραβάει την βέργα απότομα, προσπαθώντας να πιάσει μέσα στη θηλειά το δάχτυλο κάποιου παίχτη, Προσπαθεί, πάντως, να ξεγελάσει τους υπόλοιπους, λέγοντας απότομα σπίτι σου, αρκετές φορές, πριν πει τελικά σπίτι μου και
Οι ανακατεμένες λέξεις
Γράφουμε μερικές λέξεις πάνω σε κομμάτια χαρτί κι έπειτα τις χωρίζουμε, κόβοντας ένα ένα τα γράμματα. Στη συνέχεια σημειώνουμε πλάι στο κάθε γράμμα της πρώτης λέξης τον αριθμό Ι, πλάι στο κάθε γράμμα της δεύτερης λέξης τον αριθμό 2, της τρίτης τον αριθμό 3 κ.ο.κ. Για παράδειγμα, στη λέξη μάχη, αριθμούμε το κάθε γράμμα με τον αριθμό Ι. Οι παίχτες που έχουν στα χέρια τους γράμματα με τον αριθμό Ι μαζεύονται όλοι μαζί, βρίσκουν ποια είναι η λέξη και, όταν φωνάξουμε τον αριθμό τους, την αναπαριστούν, ενώ οι υπόλοιποι προσπαθούν να μαντέψουν ποια είναι.
Ανάκατος χορός
Οι καλεσμένοι χωρίζονται σε ζευγάρια και σχηματίζουν έναν κύκλο. Τα κορίτσια μπαίνουν από τη μέσα πλευρά, γυρισμένα προς τον παρτενέρ τους. Όταν αρχίσει η μουσική, τα ζευγάρια χωρίζονται κι ο καθένας κινείται προς τα δεξιά του κύκλου. Αυτό σημαίνει ότι τα κορίτσια πηγαίνουν προς τη μια κατεύθυνση και τ' αγόρια προς την άλλη. Όταν η μουσική σταματήσει, τ' αγόρια θα έχουν απέναντι τους καινούριες παρτενέρ. Τα καινούρια αυτά ζευγάρια πρέπει να ξεκινήσουν μια συζήτηση, σχετικά μ' ένα θέμα που έχει οριστεί εξαρχής από τον αρχηγό. Όταν ξαναρχίσει η μουσική, σταματάει η συζήτηση κι οι δύο ομάδες κινούνται πάλι προς διαφορετικές κατευθύνσεις, συνεχίζοντας έτσι το παιχνίδι. Στην περίπτωση που οι καλεσμένοι είναι πολλοί και δε γνωρίζονται καλά, είναι καλό η μουσική να σταματάει σε τέτοιο σημείο, ώστε να υπάρχει κάθε φορά καινούριος παρτενέρ για συζήτηση. Σημειώνουμε ότι, με τον/την εκάστοτε παρτενέρ, πριν ξεκινήσουμε την κουβέντα, σφίγγουμε τα χέρια και συστηνόμαστε.
Ινδική πρόβλεψη του μέλλοντος
Όλοι οι καλεσμένοι παίρνουν από ένα κομμάτι χαρτί, γράφουν επάνω μια σύντομη πρόταση τριών-τεσσάρων λέξεων και το διπλώνουν προσεκτικά. Ο Ινδός μυστικιστής τα μαζεύει όλα και καταπλήσσει το κοινό του, αφού καταφέρνει να τα διαβάσει, διπλωμένα όπως είναι, τρίβοντας τα απλώς, το ένα μετά το άλλο, πάνω στο μέτωπό του!
Το κόλπο: Ο μυστικιστής έχει ένα συνεργό. Τρίβει το πρώτο χαρτάκι στο μέτωπό του, σχηματίζει στο μυαλό του μια σύντομη πρόταση και τη λέει φωναχτά. Αμέσως ο συνεργός του παραδέχεται ότι αυτή είναι η πρόταση που -υποτίθεται ότι- έγραψε ο ίδιος, άσχετα με το τι πραγματικά είχε γράψει. Τότε, ο μυστικιστής ανοίγει το χαρτάκι για να επιβεβαιώσει, τάχα, τι γράφει. Στην πραγματικότητα όμως διαβάζει το χαρτάκι που έγραψε κάποιος άλλος. Παίρνει έπειτα το επόμενο κλειστό χαρτάκι, το τρίβει στα μέτωπό του κι ανακοινώνει, βέβαια, το περιεχόμενο του χαρτιού που μόλις διάβασε. Όπως είναι φυσικό, ο καλεσμένος που το έγραψε, παραδέχεται έκπληκτος ότι είναι δικό του. Στη συνέχεια, το ανοίγει, δήθεν, για επιβεβαίωση κι έτσι διαβάζει την πρόταση που υποτίθεται ότι θα μαντέψει αμέσως μετά.
Τηλεπάθεια
Λέμε στους καλεσμένους ότι, αν αρκετοί άνθρωποι συγκεντρωθούν και σκεφτούν όλοι ταυτόχρονα ένα αντικείμενο, μπορούν να μεταδώσουν τη σκέψη τους σε κάποιον που δεν έχει ιδέα γι' αυτό. Ζητάμε από ένα ή δύο άτομα να βγουν από το δωμάτιο. Στο μεταξύ, συμφωνούμε να μην επιλέξουμε κάποιο συγκεκριμένο αντικείμενο, αλλά να αποδεχτούμε ως σωστό το δεύτερο αντικείμενο που θα πει ο καθένας απ' τους καλεσμένους που είναι έξω. Πρέπει να δείξουμε μεγάλη απογοήτευση την πρώτη φορά που δε θα μαντέψουν σωστά και να τους συγχαρούμε εγκάρδια τη δεύτερη, για την επιτυχία τους. Αυτό συνεχίζεται μέχρι να καταλάβουν ότι τους κάνουμε πλάκα.
Ο φωτογράφος
Για το παιχνίδι αυτό μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε ένα φύλλο εφημερίδας ή οποιοδήποτε άλλο χαρτί. Αυτός που κάνει το κόλπο ονομάζεται φωτογράφος. Ο φωτογράφος έχει κι ένα συνεργό ο οποίος θα χρειαστεί να βγει από το δωμάτιο. Ο φωτογράφος κρατάει για λίγο το χαρτί μπροστά στο πρόσωπο ενός από τους καλεσμένους που βρίσκονται στο δωμάτιο. Μόλις επιστρέψει στη θέση του, φωνάζουμε το συνεργό και του δίνουμε το χαρτί. Αυτός το εξετάζει προσεκτικά κι ανακοινώνει στους υπόλοιπους τίνος τη φωτογραφία βλέπει. Το κόλπο: Ο υποτιθέμενος φωτογράφος παίρνει την ίδια ακριβώς στάση με τον καλεσμένο τον οποίο φωτογράφισε, δείχνοντας έτσι στο συνεργό του τίνος η φωτογραφία είναι πάνω στο χαρτί.
Οι μαγικές απαντήσεις
Αυτός που πρόκειται να κάνει το κόλπο επιλέγει έναν καλεσμένο για συνεργό και του ζητάει να βγει από το δωμάτιο. Οι υπόλοιποι διαλέγουν ένα αντικείμενο το οποίο θα πρέπει να μαντέψει ο συνεργός και τον ξαναφωνάζουν στο δωμάτιο. Αυτός που κάνει το κόλπο τον ρωτάει για διάφορα αντικείμενα στο δωμάτιο, αν είναι αυτά που επέλεξαν οι παίχτες. Ο συνεργός απαντάει σε όλα όχι, εκτός από το συμφωνημένο αντικείμενο, στο οποίο απαντάει ναι. Το κόλπο: Αυτός που κάνει τις ερωτήσεις αναφέρει ένα μαύρο αντικείμενο αμέσως πριν το σωστό αντικείμενο, δίνοντας έτσι το στοιχείο στο συνεργό του.
Ο μάντης
Αυτός που κάνει το κόλπο έχει ένα συνεργό ο οποίος βγαίνει απ' το δωμάτιο. Ο συνεργός πρέπει να μαντέψει ποιον καλεσμένο έχει υποδείξει με το δάχτυλο αυτός που κάνει το κόλπο.
Το κόλπο: Ο συνεργός γνωρίζει ότι αυτός που κάνει το κόλπο πρόκειται να υποδείξει τον καλεσμένο που είχε μιλήσει τελευταίος, πριν ο ίδιος βγει από το δωμάτιο. Την ώρα που ο άλλος παίχτης υποδεικνύει το συγκεκριμένο άτομο, ρωτάει το συνεργό: Κινείται το πνεύμα; Ο συνεργός, αν έχει καταλάβει ποιον δείχνει, απαντά: Κινείται. Τότε ο άλλος από μέσα ρωτάει: Ποιον δείχνω; κι ο συνεργός λέει το όνομα του καλεσμένου.
Μαντεία με τους κροτάφους
Λέμε στους καλεσμένους μας ότι οι σκέψεις μπορούν να μεταδοθούν μέσω των κροτάφων. Αυτός που κάνει το κόλπο πρέπει να έχει ένα συνεργό που να γνωρίζει το παιχνίδι και ο οποίος θα χρειαστεί να βγει από το δωμάτιο. Οι υπόλοιποι επιλέγουν έναν αριθμό από το ένα ως το δεκατρείς. Ο συνεργός ξαναγυρνάει στο δωμάτιο και, βάζοντας τα χέρια του πάνω στους κροτάφους του άλλου, ζητάει από όλους τους υπόλοιπους να συγκεντρώσουν τη σκέψη τους στο συγκεκριμένο αριθμό. Λίγα δευτερόλεπτα αργότερα, αυτός που κάνει το κόλπο λέει ποιος ήταν ο αριθμός.
Το κόλπο: Αυτός που κάνει το κόλπο αποκαλύπτει στο συνεργό του τον αριθμό, σφίγγοντας και ξεσφίγγοντας τα δόντια του τόσες φορές όσες δηλώνει και ο αριθμός αντίστοιχα. Αυτή η κίνηση, όντως, μεταδίδεται στους κροτάφους!
Η θημωνιά
Στοιβάζουμε μερικές καρέκλες, τη μια πάνω στην άλλη, έτσι ώστε να φτάνουν σε αρκετό ύψος, και τις τοποθετούμε στη μέση του δωματίου. Στη συνέχεια ζητάμε από έναν καλεσμένο να βγάλει τα παπούτσια του και να πηδήξει από πάνω τους. Ο αρχηγός λέει ότι είναι εύκολο, αλλά ο υποψήφιος προφανώς αντιτάσσει ότι κάτι τέτοιο δεν γίνεται.
Το κόλπο είναι ότι ο υποψήφιος παίχτης πρέπει να καταλάβει πως ο αρχηγός του ζητάει να περάσει πάνω από τα παπούτσια του και όχι πάνω από τις καρέκλες.
Ισορροπία με τραπουλόχαρτο και νόμισμα
Ισορροπούμε ένα τραπουλόχαρτο στην άκρη του μέσου του αριστερού μας χεριού (με τη φαρδιά επιφάνεια προς τα κάτω). Τοποθετούμε ένα μικρό νόμισμα πάνω στο τραπουλόχαρτο, ακριβώς στο σημείο που βρίσκεται η άκρη του δαχτύλου μας. Το κόλπο είναι να τραβήξουμε απότομα το τραπουλόχαρτο κάτω από το νόμισμα, ώστε το νόμισμα να μείνει πάνω στην άκρη του δαχτύλου μας.
Βλέπω και θυμάμαι
Τοποθετούμε δεκαπέντε ή είκοσι αντικείμενα πάνω σ' ένα τραπέζι ή στην έδρα, μπροστά από τους μαθητές, και τα σκεπάζουμε με ένα πανί. Απομακρύνουμε το πανί για διάστημα 10 δευτερολέπτων, έτσι ώστε οι μαθητές να έχουν την ευκαιρία να παρατηρήσουν τα αντικείμενα. Αφού ξανασκεπάσουμε τα αντικείμενα με το πανί, ζητάμε από κάθε μαθητή να γράψει σ' ένα κομμάτι χαρτί όσα περισσότερα αντικείμενα θυμάται. Κερδίζει όποιος θυμηθεί τα περισσότερα.
Το πέταγμα του μαντηλιού
Οι παίχτες βρίσκονται πίσω από μια γραμμή αφετηρίας και προσπαθούν να πετάξουν ένα μαντήλι χωρίς κόμπους όσο πιο μακριά γίνεται.
Ο αγώνας της χελώνας
Οι συναγωνιζόμενοι ξαπλώνουν ανάσκελα και πετούν ένα αντικείμενο με τα πόδια, πάνω από το κεφάλι τους, όσο πιο μακριά μπορούν.
Επιτραπέζιο ποδόσφαιρο
Αδειάζουμε προσεκτικά το περιεχόμενο ενός αβγού. (Ανοίγουμε δυο μικρές τρυπούλες, μία σε κάθε άκρη, και φυσάμε από τη μια πλευρά. Το περιεχόμενο πέφτει σιγά σιγά από την άλλη πλευρά.
Κρατάμε το τσόφλι, ολόκληρο, για να το χρησιμοποιήσουμε σαν μπάλα. Σημειώνουμε μια γραμμή τέρματος για κάθε ομάδα, 5 εκατοστά πιο μέσα από την άκρη του τραπεζιού και παράλληλα μ' αυτήν. Οι ομάδες παίρνουν θέση στις δύο απέναντι πλευρές ενός τραπεζιού και προσπαθούν να φυσήξουν το τσόφλι πίσω από τη γραμμή του τέρματος της αντίπαλης ομάδας. Για να ξεκινήσει το παιχνίδι αλλά και μετά από κάθε γκολ, τοποθετούμε το τσόφλι στη μέση του τραπεζιού και το φύσημα αρχίζει με το σφύριγμα μιας σφυρίχτρας. Κανένας παίχτης δεν μπορεί να μετακινηθεί από τη θέση του. Η "μπάλα" πρέπει να κινείται αποκλειστικά και μόνο με το φύσημα. Αν το τραπέζι είναι πολύ μακρύ, μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε περισσότερα από ένα αβγά.
Σύνθεση λέξεων
Παίζουν 2-10 άτομα για κάποιο συγκεκριμένο χρόνο 5-10 λεπτά. Προτείνεται μια λέξη από 10 και παραπάνω γράμματα και πρέπει ο καθένας να συγκροτήσει από τα γράμματα αυτής της λέξης καινούριες, άλλες λέξεις που να περιέχουν το λιγότερο 5 γράμματα. Η λέξη πρέπει να είναι ουσιαστικό και συνήθως σε ενικό αριθμό. Η κάθε λέξη 5 γραμμάτων δίνει 1 πόντο, η λέξη 6 γραμμάτων – 2 πόντους, 7 γραμμάτων – 3 πόντους…. Τις διαφορές λύνετε με την βοήθεια κάποιου απ’ τα μεγάλα λεξικά της ελληνικής γλώσσας. Κερδίζει εκείνος που μαζεύει περισσότερους πόντους.
Πέτρα-Ψαλίδι-Χαρτί
Παιχνίδι μεταξύ δυο ατόμων. Χρησιμοποιείται και για να παρθούν ασήμαντες αποφάσεις.
Ο κάθε παίκτης κουνάει τη γροθιά του τρεις φορές, και κατά την τρίτη κίνηση της γροθιάς δίνει με το χέρι το σχήμα του ψαλιδιού (ανοίγοντας δυο δάχτυλα), της πέτρας (γροθιά) ή του χαρτιού (ανοιχτή παλάμη).
Η πέτρα νικάει το ψαλίδι, το χαρτί νικάει την πέτρα και το ψαλίδι νικάει το χαρτί.
 
ΠΙΓΚ-ΠΟΓΚ
(για παιδιά προσχολικής ηλικίας)
Τέσσερεις παίχτες ή τέσσερεις ομάδες παιδιών τοποθετούνται στό καθένα από τά τέσσερα άκρα ενός τραπεζιού, πού ήδη έχουν χωρίσει μέ κιμωλία σε τέσσερα ίσα τμήματα. Eνα μπαλάκι τού πίγκ-πόγκ ή ένα οποιοδήποτε μπαλάκι (αρκεί να είναι ελαφρό) παίρνει θέση στό κέντρο τού τραπεζιού. Οι 4 παίχτες πού βρίσκονται στά σημεία Α, Β, Γ, Δ, φυσάνε το μπαλάκι με σκοπό να το στείλουν σε αντίπαλη περιοχή. 

Προσοχή στό σχήμα μας, όπου φαίνονται καθαρά οι κατευθύννσεις πού θά πρέπει νά πάρει τό μπαλάκι γιά τόν κάθε παίχτη ή ομάάδα. Π.χ.- ο παίχτης Α πρέπει νά στείλει τό μπαλάκι μέ τό φύσημα στίς περιοχές Β, Γ καί Δ, ο Β στίς Α, Γ καί Δ, ο Γ στίς περιοχές Α, Β καί Δ, ο Δ στίς Α, Β καί Γ. Τό μπαλάκι πρέπει νά μένει πάντοτε πάνω στό τραπέζι καί ο σκοπός τού κάθε παίχτη είναι νά μήν τό αφήσει νά πέσει κάτω, γιατί θά σημειωθεί σέ βάρος του ένας βαθμός.
Κερδίζει όποιος παίχτης ή ομάδα παιχτών σημειώσει τούς λιγότερους βαθμούς.
Παιχνίδι noύ δυναμώνει τό αναπνευστικό σύστημα καί ασκεί τίς αντανακλα• στικές κινήσεις.

ΑΣ θΥΜΗθΟΥΜΕ 

Στή γωνία μιάς αίθουσας ή ενός δωματίου (όχι πάντοτε τό ίδιο) τακτοποιούμε έναν αριθμό πραγμάτων σέ ορισμένες θέσεις. Κατόπιν ένα παιδί (ή μιά ομάδα παιδιών) βγαίνει από αυτόν τόν χώρο, ενώ οι υπόλοιποι πού μένουν, ανακατεύουν τά αντικείμενα αλλάζοντας τήν αρχική τους θέση.
Επιστρέφοντας τό παιδί (ή η ομάδα) πού είχε βγεί από τόν χώρο αυτό, θά πρέπει νά βρεί ποιά πράγματα έχουν μετακινηθεί.
Παιχνίδι πού αναπτύσσει τή μνήμη καί πάνω απ' όλα τήν παρατηρητικότητα.

Η ΜΠΑΛΑ ΚΑΙ ΤΟ KOYΔOYNAΚI 

Από 5 χρόνων καί πάνω
1 καί περισσότερα παιδιά
Μία μπάλα μεσαίου μεγέθους
1 κουδουνάκι κρεμασμένο σέ σχοινί
Εξωτερικός χώρος 

Από μιά ευθεία γραμμή χαραγμένη στό έδαφος (τήν απόσταση τή συμφωνάνε μεταξύ τους), τά παιδιά θά προσπαθήσουν νά χτυπήσουν μέ τή μπάλα τό κρεμασμένο κουδουνάκι. Κάθε φορά πού οι παίχτες ή ο παίχτης καταφέρνει νά χτυπήσει τό κουδουνάκι, σημειώνεται 1 βαθμός. Κερδίζει όποιος έχει τή μεγαλύτερη βαθμολογία.
Εννοείται ότι πρίν αρχίσει τό παιχνίδι, οι παίχτες συμφωνούν πόσες φορές θά ρίξει ο καθένας τή μπάλα.

ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΜΕ ΚΟΥΜΠΊ 

Είναι ιδανικά γιά νά παίζονται σέ γιορτές ή σέ χώρους όπου δέν μπορούμε νά έχουμε άλλο υλικό. Τά κουμπιά αποτελούσαν ένα από τά πιό συνηθισμένα παιχνίδια γύρω στά 1800. Σήμερα είναι τελείως άγνωστα σέ μικρούς καί μεγάλους. Ένα κουμπί με δύο τρύπες καί μιά κλωστή μπορεί νά γίνει παιχνίδι γιά μικρούς και μεγάλους. Περνάμε τήν κλωστή από τή μιά τρύπα καί τήν κάνουμε να βγεί από τήν άλλη πρός τήν αντίθετη κατεύθυνση. Μετά δένουμε τίς δύο άκρες. Αν προσπαθήσουμε νά περάσουμε τούς δείκτες των χεριών μας στά δυό άκρα τής κλωστής καί τήν τεντώσουμε δυο-τρεις φορές, το κουμπί θά αρχίσει νά γυρίζει μπροστά καί πίσω γρήγορα . Αν τό κουμπί είναι αρκετά μεγάλο θά προκαλέσει καί ένα σφύριγμα.

ΤΟ ΠΕΤΑΓΜΑ ΤΟΥ XAPΤIOY 

Από 5 χρόνων καί πάνω
Μέ 2 ή περισσότερα παιδιά
1 καλάθι γιά χαρτιά
Χώρος εσωτερικός ή εξωτερικός 

2 τράπουλες διαφορετικού χρώματος ή απλά χαρτιά δύο διαφορετικών χρωμάτων, πού θά τά τσαλακώσουμε καί θα πάρουν τή μορφή μπάλας. Μπορούμε νά χρησιμοποιήσουμε καί μικρά μπαλονάκια, αρκεί νά είναι διαφορετικού χρώματος τής κάθε ομάδας.
Τά παιδιά χωρίζονται σέ 2 ομάδες. Κάθονται σέ κύκλο ή ημικύκλιο, όλα σέ ίδια απόσταση από τό καλάθι. Η μία ομάδα παίρνει τό ένα χρώμα καί η άλλη τό άλλο, αλλά ίδιο αριθμό (ποσότητα) χαρτιών.
Ο αριθμός τών χαρτιών θά καθοριστεί από τήν αρχή τού παιχνιδιού. Μπορεί νά είναι 3 ή 4 ή 5 ή 6

TO TPEΞIMO 

Από 4 χρόνων καί πάνω
Μέ 2 ή περισσότερα παιδιά
Χώρος εξωτερικός 

Είναι ένα άπλό παιχνίδι, όπου, από μιά ευθεία χαραγμένη στο έδαφος - δηλ. τό σήμείο εκκίνησης - τά παιδιά διασχίζουν μιάν απόσταση μέ σκοπό νά φτάσουν τό γρηγορότερο στό σημείο άφιξης πού καί αυτό θά είναι χαραγμένο στό έδαφος. Κερδίζει φυσικά αυτός πού θά φτάσει πρώτος.
Παραλλαγή Πρώτη «Αγώνας μέ Αυγά»
Υλικό: Ένα μεγάλο κουτάλι καί ένα μπαλάκι τού τέννις ή τού πίγκ-πόγκ.
Βάζουμε τό μπαλάκι στό κουτάλι. Οι παίχτες αγωνίζονται κρατώντας στό στόμα τό κουτάλι μέ τό μπαλάκι. Κερδίζει αυτός πού θά καταφέρει νά φτάσει πρώτος στή γραμμή άφιξης μέ τό κουτάλι στό στόμα, χωρίς νά τού έχει πέσει καθόλου τό μπαλάκι. Αυτό τό παιχνίδι είχε αρχίσει νά παίζεται μέ αυγά βρασμένα. Γιά ευνόητους λόγους τά αυγά αντικαταστάθηκαν μέ μπαλάκια.
Παραλλαγή Δεύτερη «Αγώνας μέ τά Σακκιά»
Υλικό: Ένας σάκκος υφασμάτινος ή ένα τσουβάλι ή ακόμα καί μιά πλαστική σακκούλα γιά σκουπίδια. Σπάγκος.
Κάθε παίχτης μπαίνει στό σάκκο του δένοντάς τον μέ τόν σπάγγο γύρω από τό σώμα του, στό ύφος τού στήθους του. Ολοι οι παίχτες αρχίζουν νά πηδόνε από τή γραμμή εκκίνησης μέ κατεύθυνση πρός τή γραμμή άφιξης. Όποιος πέφτει μπορεί νά σηκώνεται καί νά συνεχίζει. Κερδίζει όποιος φτάσει πρώτος στή γραμμή άφιξης.
Τό παίζουν συνήθως στίς γυμναστικές επιδείξεις.

Ο ΑΜΑΞΑΣ ΚΑΙ ΤΟ ΑΜΑΞΑΚΙ 

Από 7 χρονών καί πάνω
Μέ 4 καί περισσότερα παιδιά
Χώρος εσωτερικός ή πάνω σέ γρασίδι 

Σημειώνουμε μιά γραμμή άφιξης καί μιά αναχώρησης, σέ απόσταση 5 μέτρων. Οι παίχτες χωρίζονται σέ δυό ομάδες, μέ ζευγάρια. Κάθε ζευγάρι αποφασίζει ποιός από τούς δυό θά παίξει πρώτος τό ρόλο τού αμαξά καί ποιός τό αμαξάκι. Το αμαξάκι γονατίζει στό χώμα ακουμπώντας μόνον στά χέρια καί στά γόνατά του. Ο άλλος τόν πιάνει από τά πόδια, τό αμαξάκι σηκώνει τά γόνατα από τό έδαφος καί στηρίζεται μόνον στίς παλάμες του. Μέ τό μάρς, ο αμαξάς οδηγεί τό αμαξάκι πρός τή γραμμή άφιξης. Όταν φτάσουν εκεί ο αμαξάς, μέ τή σειρά του, γίνεται αμαξάκι καί τό αμαξάκι αμαξάς. Τό ζευγάρι προσπαθεί νά επιστρέψει στή γραμμή εκκίνησης όσο τό δυνατόν γρηγορότερα μπορεί.
Κερδίζει τό ζευγάρι πού θά φτάσει πρώτο στό σημείο από όπου άρχισε τό παιχνίδι.

ΜΠΙΖΖΖΖ...

Από 8 χρόνων καί πάνω
Χώρος εξωτερικός ή εσωτερικός
Ομαδικό παιχνίδι 

Μέ κλήρο, αποφασίζεται ποιός θά τά φυλάξει. Αυτός, μέ γυρισμένες τίς πλάτες πρός τά άλλα παιδιά, βάζει τό δεξί του χέρι μέ ανοιχτή τήν παλάμη κάτω από τήν αριστερή του μασχάλη (ή αντίστροφα), ενώ μέ τό αριστερό του χέρι κρατάει κλειστά τά μάτια του. Μέ τή σειρά, κάθε παίχτης πού βρίσκεται πίσω του, τόν πλησιάζει, τόν χτυπάει στήν παλάμη καί κατόπιν απομακρύνεται μαζί μέ τά άλλα παιδιά, στριφογυρίζοντας τό δάχτυλο καί• λέγοντας «ΜΠΙΖΖΖ ... », κάνοντας δηλαδή τόν ήχο τής μέλισσας. Τό παιδί πού τά φυλάει πρέπει νά ανακαλύψει ποιός τόν χτύπησε. Αν τόν ανακααλύψει παίρνει εκείνος τή θέση του. Αν όχι τό παιχνίδι συνεχίζει μέ τόν ίδιο φύλακα. .

ΣΚΕΨΟΥ ΕΝΑΝ ΑΡΙΘΜΟ 

Οι παίχτες πρέπει νά γνωρίζουν τίς πράξεις τής αριθμητικής
Παιχνίδι ομαδικό
Χώρος εσωτερικός ή εξωτερικός 

Λέμε στούς παίχτες: «Σκεφτείτε έναν αριθμό χωρίς,νά τόν πείτε πουθενά. Θά πρέπει νά τόν ξέρετε μόνον εσείς οι ίδιοι Τ όν σκεφτήκατε; Αυτό τόν αριθμό πολλαπλασιάστε τον μέ τό 6
Προσθέστε τό 12
Διαιρέστε τώρα τό σύνολο μέ τό 3 Αφαιρέστε 2
Διαιρέστε τό αποτέλεσμα μέ τό 2
Αφαιρέστε τόν αριθμό πού σκεφτήκατε
Καί, τέλος, προσθέστε τό 9»
Το αποτέλεσμα των πράξεων αυτών είναι πάντοτε 10.
Είναι ένα πολύ διασκεδαστικό παιχνίδι καί όποιος τό αρχίζει δέν σταματάει εύκολα, γιατί η περιέργεια μάς παροτρύνει νά δοκιμάζουμε τίς απλές αυτές μαθηματικές πράξεις μέ μονοψήφιους, διψήφιους, τριψήφιους καί πολλαψήφιους αριθμούς. Γιά νά γίνει τό παιχνίδι πιό ενδιαφέρον, όταν πρόκειται νά παιχθεί από μεγάλο αριθμό παιδιών στό σχολείο, καλό είναι νά τούς αφήσουμε νά κάνουν όλες τίς πράάξεις καί κατόπιν νά ανακαλύψουν από μόνα τους ότι φέρανε τό ίδιο αποτέλεσμα. Τό μόνο σίγουρο είναι ότι θά τό παίζουν γιά πολύν καιιρό χωρίς ποτέ νά τό βαρεθούν. Καί, γιατί όχι, νά παίζουν στά δάχτυλα καί τίς πράξεις τής αριθμητικής χωρίς χαρτί καί μολύβι.

ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ 

Από 4 χρόνων καί πάνω
Μέ 6 καί περισσότερα παιδιά
Χώρος εσωτερικός ή εξωτερικός 

Ένα παιδί μέ κλειστά μάτια βρίσκεται στό κέντρο ενός κύκλου. Τά άλλα παιδιά γυρίζουν γύρω του τραγουδώντας. Όταν τό παιδί τού κέντρου πεί ΑΛΤ τά υπόλοιπα σταματάνε. Εκείνο δείχνει στήν τύχη μέ τό δάχτυλο σέ κάποια κατεύθυνση. Τό παιδί, πού πρός αυτό κατευθύνεται τό δάχτυλο, αφήνει τόν κύκλο καί πλησιάζει τόν αρχηγό (μέ τά κλειστά μάτια). Ο αρχηγός τού ζητά νά μιμηθεί φωνές διαφόρων ζώων. Αν καταφέρει νά αναγνωρίσει τό παιδί από τούς ήχους, αλλάζει θέση μαζί του. Αν όχι, τό παιχνίδι συνεχίζεται μέ τό ίδιο παιδί στό κέντρο τού κύκλου. Τά παιδιά μπορούν νά συμφωνήσουν πόσα ζώα πρέπει νά μιμηθεί τό παιδί πού θά μπεί στόν κύκλο.

ΨΑΡΙ ή ΠΟΥΛΙ 

Από 4 χρόνων καί πάνω
Μέ 2 καί περισσΌτερα παιδιά
Χώρος εξωτερικός καί εσωτερικός 

Τό πρώτο παιδί διαλέγει μιά κατηγορία «ΠΟΥΛΙΑ» ή «ΨΑΡΙΑ». Ο επόμενος λέει τό όνομα ενός ζώου αυτής τής κατηγορίας. Π.χ. αν ο πρώτος πεί ΨΑΡΙ, ο δεύτερος πρέπει νά απαντήσει «ΤΟΝΟΣ» κ.ο.κ. Αν κάποιο από τά παιδιά δέν ξέρει νά απαντήσει ή κάνει λάθος χάνει τή σειρά του. Αυτό μπορεί νά συνεχιστεί καί μέ άλλα είδη. Αν τά παιιδιά είναι άπειρα καί μικρά μπορούμε νά διαλέξουμε καί κατηγορίες πιό απλές, όπως «ζώα μέ τέσσερα πόδια», «ζώα μέ δυό πόδια», «ζώα που κολυμπούν". Ο σκοπός του παιχνιδιού δεν είναι να διδάξει καινούργια πράγματα, αλλά να βοηθήσει τα παιδια να βάλουν σε κατηγορίες τα πράγματα που ήδη γνωρίζουν.

Ο ΛΟΧΙΆΣ

Από 5 χρόνων καί πάνω
Μέ 3 καί περισσότερα παιδιά
Χώρος εξωτερικός καί εσωτερικός 

Ένα παιδί παίζει τόν ρόλο τού λοχία. Οι άλλοι κάνουν γύρω του κύκλο ή κάθονται μπροστά του. Ο λοχίας κάνει διάφορες κινήσεις καί, σύμφωνα μέ τίς διαταγές του, τόν ακολουθούν καί οι άλλοι. Π.χ. «Πιάστε τό δεξί σας αυτί μέ τό αριστερό χέρι». Ο λοχία ς έχει τό δικαίωμα τήν ώρα πού μιλάει νά κάνει διαφορετικές κινήσεις από κείνες πού διατάζει. Αν οι άλλοι δέν κάνουν ακριβώς αυτό πού τούς λέει, αλλά επηρεάζονται από τίς κινήσεις του, πού δέν συμφωνούν μέ τά λεγόμενά του, βγαίνουν από τό παιχνίδι. Ο τελευταίος πού μένει γίνεται λοχίας καί τό παιχνίδι ξαναρχίζει.

ΠΕΤΑΕΙ-ΠΕΤΑΕΙ 

Από 6 χρόνων καί πάνω
Μέ 6 καί περισσότερα παιδιά
Χώρος εξωτερικός καί εσωτερικός 

Τά παιδιά ακουμπούν τά χέρια τους στό τραπέζι (στό πάτωμα, στό χώμα). Ο αρχηγός πού θά εκλεγεί μέ κοινή συμφωνία, πρέπει νά πεί μιά φράση, π.χ. «πετάει-πετάει ο ... αετός» ή «πετάει-πετάει τό ... τραπέζι» κλπ., σηκώνοντας μαζί καί τό χέρι του. Όταν θά λέει τό όνομα ενός πουλιού, τά υπόλοιπα παιδιά πρέπει νά συκώσουν τά χέρια τους ψηλά κάνοντας τίς κινήσεις τών φτερών. Σκοπός τού παιχνιδιού είναι νά κάνει τούς άλλους νά σηκώσουν τά χέρια τους καί όταν ο αρχηγός αναφέρει πράγματα πού δέν πετάνε, π.χ. άν πεί «πετάει-πετάει ο ... ελέφαντας». Οι παίχτες πού θά κάνουν λάθος βγαίνουν από τό παιχνίδι. Κερδίζει εκείνος πού θά ξεγελάσει περισσότερα παιδιά. Τα παιδιά μπορούν νά συμφωνήσουν πόσες φορές θά λέει «πετάει πετάει» ο κάθε παίχτης πού παίρνει αυτή τή θέση.

ΟΙ ΜΠΕΡΔΕΜΕΝΕΣ ΛΕΞΕΙΣ 

Από 8 χρόνων καί πάνω
Μέ 2 καί περισσότερα παιδιά
Χαρτί καί μολύβι 

Χώρος εσωτερικός καί εξωτερικός
Ο δάσκαλος μπορεί νά δώσει διάφορες λέξεις μέ μπερδεμένα τά γράμματα. Τά παιδιά μέ τή σειρά τους θά προσπαθήσουν νά βρούν πιά λέξη βγαίνει, βάζοντας ατή θέση του τό κάθε γράμμα.

ΓΡΑΦΟΥΜΕ MYΘIΣTOPΗΜΑ 

Από 10 χρόνων καί πάνω
Μέ 5 καί περισσότερους παίχτες
1 μεγάλο χαρτί καί 1 μολύβι
Χώρος εσωτερικός ή εξωτερικός 

Ο πρώτος παίχτης γράφει μιά μικρή φράση στήν πρώτη σειρά τού χαρτιού. Ύστερα διπλώνει τό χαρτί, ώστε η φράση πού έγραψε νά μήν φαίνεται, καί δίνει τό χαρτί στόν επόμενο παίχτη, πού κάνει κι αυτός ακριβώς τό ίδιο καί τό δίνει στόν επόμενο. Όταν όλοι οι παίχτες έχουν γράψει από μιά φράση, κάποιος από τούς παίχτες ξεδιπλώνει τό χαρτί καί διαβάζει μέ δυνατή φωνή όλες τίς φράσεις αλλά μέ τέτοιον τρόπο σάν νά είναι ένα παραμύθι ή μυθιστόρημα.
Τό παιχνίδι είναι πολύ διασκεδαστικό γιά μεγάλους, όπου οι φράσεις μπορούν νά είναι πιό μπερδεμένες.

ΟΙ ΓΡΙΦΟΙ 

Από 8 χρόνων καί πάνω
2 ή περισσότεροι παίχτες
ΥΛΙΚΑ: Ένας πίνακας σχολείου, μολύβι καί χαρτί γιά κάθε παίχτη. Αντί γιά πίνακα μπορεί καί ένα χαρτόνι μέ μαρκαδόρο .
Χώρος εσωτερικός 

Ο δάσκαλος ή ο πρώτος παίχτης, επιλεγμένος από κοινή συμφωνία, γράφει πάνω στόν πίνακα μιά οποιαδήποτε λέξη. Όλοι οι παίχτες εκτός από κείνον πού έγραψε τή λέξη - προσπαθούν νά γράψουν στό χαρτί τους λέξεις πού περιέχουν γράμματα τής γνωστής λέξης. Δέν είναι υποχρεωτικό να χρησιμοποιηθούν όλα τά γράμματα.
Είναι ένα πολύ ωραίο παιχνίδι γιά νά πλουτίσουν οι παίχτες τό λεξιλόγιό
τους. Σ' αυτό τό σημείο θά μπορούσαμε νά προτείνουμε στά παιδιά νά ανοίξουν καί τό λεξικό γιά νά βοηθηθούν καί συγχρόνως νά μαθαίνουν καί τήν κυριολεξία τής κάθε λέξης.

TPIΛIZA 

Από 7 χρόνων καί πάνω
Χώρος εξωτερικός
Παιχνίδι πού παίζεται από δύο παίχτες
Είναι ένα από τά ευκολότερα παιχνίδια μέ φτηνά υλικά 

Τό σχήμα του είναι εύκολο να γίνει πάνω σέ χαρτί, νά ζωγραφιστεί στό έδαφος μέ κιμωλία, νά χαραχτεί στό τσιμέντο μέ μιά μυτερή πέτρα (είναι ενιά τελίτσες σε σχίμα τετράγώνου που συνδέονται με γραμμές). Υπήρξε ένα από τά κυριότερα παιχνίδια τών παιδιών τής μεταπολεμικής εποχής, χωρίς όμως νά αποτελεί αποκλειστικό παιχνίδι ενός τόπου.
Κανονισμοί:
1. Ο κάθε παίχτης διαθέτει από 3 πιόνια (κουμπιά, πετρούλες κλπ.).
2. Ο παίχτης πού αρχίζει τό παιχνίδι «στήνει» τό πρώτο πιόνι του στό κέντρο τού σχεδίου (στό επόμενο παιχνίδι αρχίζει από το κέντρο ο άλλος παίχτης).
3. Οι παίχτες μετακινούν τά πιόνια τους μέ τή σειρά, μέ σκοπό νά βάλουν καί τά τρία τους πιόνια στήν ίδια ευθεία. Αυτός πού θά τό πετύχει πρώτος είναι ο νικητής.
Προσοχή: οι παίχτες δέν έχουν τό δικαίωμα νά στήνουν από τήν αρχή περισσότερα από 2 πιόνια στήν ίδια ευθεία.
4. Παίζεται όλες τίς εποχές ευχάριστα καί καλλιεργεί τήν ετοιμότητα τού παιδιού. Τό παιδί μαθαίνει νά εκμεταλλεύεται τά λάθη τού αντιπάλου του, νά ανακαλύπτει τόν τρόπο μέ τόν οποίο θά πετύχει τόν σκοπό του γρήγορα καί χωρίς νά τόν αντιληφθεί ο αντίπαλός του.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...